Didactische visie

Wij vinden een goed klimaat in de klas erg belangrijk. Vanuit een goede sfeer en een veilig gevoel werkt een kind ook veel geconcentreerder en beter. Door de rust en aandacht voor elkaar worden de prestaties ook beter. Wij vinden het belangrijk dat zowel de leraar als de leerling met plezier naar school gaat. We proberen een hechte band te creëren tussen de leerkracht en leerling.  Vandaar dat we werken met leerlingen van dezelfde groepen. We hebben bewust gekozen om de leerlingen met dezelfde leeftijd bij elkaar te zetten.  Dit is ook fijner voor de leerlingen want er zijn geen oudere leerlingen die een stuk voor liggen op schema. Ze worden niet opgejaagd door andere leerlingen. Als er leerlingen zijn die snel door het stof heen gaan krijgen zei ook meer aangeboden. We stimuleren de kinderen om extra werk te doen om zich zelf extra te ontwikkelen. Elk kind leert op een eigen manier. Ieder heeft zijn eigen sterke en minder sterke kwaliteiten. We proberen bij elke leerling de sterke kwaliteiten er zo goed mogelijk uit te halen. Kinderen verschillen ook in de manier waarop zij leren en gemotiveerd zijn om te leren.  We vinden het belangrijk dat de leerlingen die het al begrijpen aan de slag kunnen. Voor de leerlingen die nog extra aandacht nodig hebben is er een instructie aan de instructie tafel.  Er zijn altijd leerlingen bij die net wat meer moeite hebben, deze leerlingen geven we extra hulp.  De leraar houd elke leerling in de gaten om zo te kunnen zien of er groei is. Als dit niet het geval is kan er altijd extra begleiding gegeven worden. Dit in overleg met ouders/verzorgers.